20 Kasım 2014 Perşembe

ÇATLAYACAK MIYIM? ÇATLIYOR MUYUM? ÇATLADIM MI?


Bütün hamileliğim çatlayacak mıyım, çatlıyor muyum, ay çatladım,çatlıyorum valla korkusuyla geçti. Evet çok korktum çünkü bilen bilir klasik bir durum vardır annen hamileliğinde çatlamışsa sen de çatlarsın.Doktorlar bile bu durumu destekler. Bizim ailenin bayanları hep çatladı. Bir yandan bu sonucu kabullenmeye çalışıyordum bir yandan da çatlamamak için elimden geleni yapıyordum.
Neler mi yaptım?
Genelde Göbek daha şişmediği için 4. aydan itibaren yağ,krem vesaire kullanın derler. Ben gebelik testinde hamile olduğumu gördüm ertesi gün aktardaydım annemle.
Valla ertesi gün annemle gittik aktara. Neden annemle gittim çünkü bizi bitkilerle büyüttü hep.Sanırsın herbalist kadın. Nerede bitkilerin orjinali,organiği var o bilir,alır getirir bize, bunu ye,bunu iç,bunu sür der. Biz de sorgusuzca yaparız dediklerini. Genel de ben ilk başta karşı çıkarım ama " bu ne beeee kokuyor bu beee, sürmem ben bunu, ıyyy ben bunu yemem,sen ye" diye karşı çıkarım sonra birgün birine iyi geldiğini duyarım,görürüm koşa koşa  anneme giderim çaktırmadan " Hani sen geçen bişiler bişiler veriyodun ya ben bi bakim ona,bi ver sen onu bana geri, bi deneyeyim de senin de gönlün kırılmasın" deyip kurnaz ve mağrur bir şekilde emelime kavuşurum.
Neyse girdik aktara bende hemen bir hassasiyet başladı kapıdan içeri girer girmez antialerjik sabun var mı, bitkisel nemlendirici peki? Hamileyim ya cam faunusa alınmam gerektiğini düşünüyorum herhalde. Neyse bişeyler aldım ama en önemlisi çatlak önleyici yağ idi. Gitmeden internette araştırdım,doğum yapıp çatlamayanlara sordum,ciddi bir araştırma yaptım. Herkes farklı bir yağ diyordu.Portakal yağı,badem yağı,kakao yağı,zeytinyağı,bebe yağı böyle gidiyor liste. Kafam karıştı. Gittiğimiz yer Kadıköy'de Otacı'nın dükkanıydı. Orada bir bayan vardı çalışan ben hamileliğimde bu yağı kullandım çatlamadım dedi.Bütün yağların karışımı bir şişe verdi,hemen aldım ama 4 ayı falan beklemedim 6 haftalıkken başladım hergün sürmeye. Daha  karnımda 1 cm bile büyümemiş bir bebek var ama öyle korkuyordum ki çatlamaktan yarın çok geç olabilir diye hemen başladım.
Yağı sürüyorum ve o yağ iyice emilsin diye göbeğim açık geziyordum evde. Yağın da emilimi zor bilirsiniz yani ben akşama kadar göbeğim açık geziyordum. Hatta 40 hafta bütün hamileliğim böyle geçti diyebilirim. Zaten Cenk koca göbeğimi görmekten usandı artık "Hamile olduğunu öğrendiğinden beri kapanmadı o göbek hep ortada" diye söyleniyordu. Elimde olsa küveti yağla doldurup  bütün gün içinde yatacaktım. Bir de ben her yerimi yağlıyordum "ya şuram da çatlarsa" diye  sonra pehlivan gibi geziyordum evde. Cenk'e artık bööög gelmişti üstüne bir de 24 kilo aldığımı göz önünde bulundurursak pek iç açıcı bir şekilde değilmişim ama yine de sempatiktim bence :)
Neyse 6 aydan sonra göbeğim hızla şişmeye başladı. Ben hala endişeliydim. Göbeğim açıkta olduğu için ZaZ'ın patisi değdiğinde cildim de hassas olduğu için çizik oluyordu hemen Cenk' e gidip "baksana bir baksana çatlak mı o çizik mi, he emin misin çatlak olmasın sakın" diye soruyordum. Çok kilo aldığım için endişelenmeye başladım. İyice araştırdım ve çatlaklar için en ideal kremin "lierac" olduğuna karar verdim. Kullanan bir çok arkadaşım da çatlamamıştı. Sağolsunlar 2 adet can ötesi arkadaşım bana 4 kutu lierac hediye ettiler. Bence bir hamileye alınabilecek en güzel hediye iyi bir çatlak kremi. 6. aydan sonra doğuma kadar hergün malzemeden çalmadan bol bol sürmeye devam ettim. Sonuç mu? Ailede hamileliğinde en çok kiloyu alan ben çatlamadım. Annen çatlamışsa sende çatlarsın klişesini kırdım,tek bir faça almadım çok şükür. Yalnız şimdi dönüp bakıyorum da ne kadar çok kafama takmışım. Muhtemelen önceki hayatımda falan çatlaklarla dolu bir kadındım, hatta elim yüzüm bile çatlak içinde olabilir. Bu "çatlamayacağım ben" sendromunun mantıklı bir açıklaması olmalı ama değil mi?



                                                   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder